2
Posted on 5/12/2009 by adsum! and filed under , , , ,
Blogunuza birkaç küçük kod ekleyerek, sizi hergün kaç kişinin ziyaret ettiğini bilmek ister misiniz? Veya hangi anahtar kelimeler ile size ulaşıldığını?

Tamamen ücretsiz olan bu araç, standart takip bilgileri dışında çok geniş bir yelpazede rapor seçenekleri sunuyor. Örneğin ziyaretçilerinizin İşletim Sistemlerini veya Ekran Çözünürlüklerini merak ettiniz mi hiç...
Ekran Renkleri veya Flash Sürümlerini :)
Google Analytics size bu bilgileri ve çok daha fazlasını, kullanışlı bir arayüz ile sorunsuz sunuyor.
Sadece birkaç basit adımla...

Eğer sahip değilsek öncelikle Buradan bir Gmail hesabı ediniyoruz ve hesap bilgilerimizle Buradan Google Analytics sitesine giriyoruz.







Bir sonraki adımda Google Analytics Kullanım Şartlarını kabul ediyor ve Yeni Hesap Oluştur diyoruz.



İzleme kodunu kopyalayıp blog sayfamızda
Özelleştir/Yerleşim/HTML'yi Düzenle bölümünde açılan kod alanında en sondaki body etiketinin hemen üzerindeki satıra yapıştırıyoruz. Yerine özellikle dikkat ediyoruz. Değişiklikleri kaydedip, kapatıyoruz.
Eğer doğru yere kayıt yaptıysak bir daha bu bölümle işimiz olmayacak.

Tekrar Google Analytics e dönüyoruz.



Resim üzerinde de belirttiğim gibi onay işaretini gördükten sonra Raporu Görüntüle diyoruz ve istatistiklerimizi takip ediyoruz. Bunun için 24 saat beklememiz gerekebilir ancak bu maksimum süredir.

2
Responses to ... Blogunuza Google Analytics ekleyin.
Unknown dedi ki... 13/5/09 19:59

İlk google Analytics çıktığında ne halta yarar anlayamamıştım. Alexxa Gibi bir şey sandığımdan bir dünya siteyi eklemiş ( ama tabi onay kodu siteden gelmediği için ) yine 0 sayılarına mal mal bakarken buldum kendimi. Şimdi o zamanlara bakınca çok gülüyorum saflığıma / mallığıma.

Her blog yazarının kullanması gereken bir hizmet bu bence. Özellikle site içerisinde yapılan aramalar, en çok hit alan başlıklar istitastiği sayesinde nelerin ilgi görüp, nelerin görmediğini daha iyi anlıyor insan.

adsum! dedi ki... 14/5/09 09:21

aynen öyle...
bu arada aynı sıfırlara ben de uzun zaman bakmıştım bir aralar...ulan diyorum bi Allahın kulu gelmez mi siteme. hayır kimse olmasa ben varım, demek beni de adamdan saymıyor dedim:)
sonra farkettim ki son body değil, ilk body etiketinin önüne eklemişim :p
tabi bunlar ben çok küçükkendi :)

Yorum Gönder